страницы А.Лебедева [pagez.ru]
Начало: Святитель Филарет (Дроздов)

Синаксарь святителю Филарету, составленный свящ. Павлом Хондзинским

Сей блаженный святитель Филарет, егоже память ныне творим, родися во граде Коломне во дни императрицы Екатерины. Родителя его, диакон Михаил и Евдокия, нарекоста имя ему Василий. Бе же отрок от малых лет христолюбив и благочестив, тем убо и приведе его Господь во обитель Пресвятыя Троицы, идеже Василий навыкает добре Писанию и прочей премудрости книжней, и, возрастая, подвигом молитвенным на служение Божие укрепляется. Сия вся провидя, митрополит Московский Платон возлюбляет его зело и к себе приближает; якоже уста златословесна имуща, в наставники отроком и проповедники обители Преподобнаго Сергия поставляет, таже и ко иночеству прилежно склоняет; во время же благопотребно постригает, в память Филарета милостиваго имя дая, и во иеродиаконы хиротонисует. По малых днех от сих призывается Филарет во град святаго Петра. Аще же убо и о наставнице своем и об обители возлюбленней скорбя, вся сия в руце Божии предаети на месте, идеже постави его Господь, паки во славу Христову труждается, наставляя и утверждая, книги священныя толкуя, отроки воспитуя, проповедуя и уча, и тако от силы в силу восходя. Сподобляется же и звания епископскаго. Узрев же глад велий слышания слова Божия, многи труды и скорби подъемлет, Писание на язык народный прелагая, да насытит люди; и во иных градех Господу послужив, на престол святителей Московских восходит. Духовную же грамоту царя Александра во дни смуты сохранив, митрополит Московский и Коломенский нарекается, и, на раку святителя Алексия белый клобук возложив, аки бы от самаго пред ним суща сей приемлет. Пастырь убо добрый пастве своей быв, и благодати Божия и премудрости исполнився, многия души заблуждшия ко Господу обрати, неверныя обличи, скорбящия утеши, обиженныя заступи, неимущия одари, пастыри воспита, иноки ко благочестному житию настави, обители основа, храмы освяти и иными многими труды, ихже не леть изчести, тако прославися, якоже от всея России и от иных стран к нему прихождаху людие, суда и совета его взыскующе и патриарха природна именующе. Нрав же святитель име строгий, обаче сей на милость по заповеди прелагая, простецев же Христа ради любя, и сам с сими вельми прост и доступен бысть. Тогда приключися болярину Александру, пиите, во отчаяние впасти, вера бо в нем оскуде. Сие уведев, святитель стихми сего, сам пиита сый, обличает и вразумляет и тако ко умилению приводит. Егда же повеле царь врата некая, идолы украшенная, освятити, возскорбе святитель, обаче Царя Небеснаго убоявся паче земнаго, молебствовати пред идолы не потече, за сие же, аще и в немилость впав, явлением преподобнаго Сергия утешен бысть. Сице и во дни поветрий моровых паству укрепляше и на моление воздвигаше, никакоже смерти страшася. По времени же царь Николай умре, и сын его, Александр вторый, правити начат. Сей восхоте свободу рабом дати и святителю хартию о сем составити повеле. И тако чюдному сему архиерею Филарету Господа во всяком деле своем славящу, прослави сего Всемилостивый Господь чудесы и знамении и пророчествы. И приведоша к нему девицу немую, он же о имени сию со властию вопроси, и отверзошася ей уста, и от того дне глаголаше добре. Инокини же некоей, бесом блудным искушаемей, во сне явися, повелевая псалом Давидов чести, и тако сию от дручения бесовскаго избави. Многая же и иная чудеса сотвори. И уже в летех преклонных ему бывшу, видяху святителя чада его слезы о России проливающа, и слышаху, яко возбраняше святитель ризами честныя иконы украшати, приидут бо человецы зли суще, иже не токмо ризы сия совлекут, обаче и самыя иконы из храмов ижденут и сокрушат. Ниспосла же ему Господь век долгий, и почтиша святителя православнии празднеством велиим, и преставися мирно в старости мастите, исполнь дней, провидя отшествие свое ко Господу. Людие московстии, оплакавше святителя, во обители Пресвятыя Троицы положиша честныя мощи его. Пришедшу же на ны гневу Божию и власти безбожней, поругашася сим безумнии и тако исповедничества его по смерти сподобиша. Прославлен же от Господа, и в Церкви земней прославлен бысть в лето от Рождества Христова едина тысяща девятьсот девятьдесят четвертое. Молитвами иже во святых отца нашего Филарета, митрополита Московскаго и Коломенскаго, Господь да помилует и спасет нас. Аминь.

Из статьи свящ. Павла Хондзинского "О богословии гимнографических форм", Журнал Московской Патриархии, 12-2001. Текст предоставлен Максимом Плякиным
 






Copyright © 2001-2007, Pagez, hosted by orthodoxy.ru
Православное книжное обозрение